dilluns, 26 d’octubre del 2015

BUNYOLS DE MONIATO






Ingredients per 40 bunyols:

200 gr de farina de força
250 gr de moniato cuit
550 g d'aigua calenta
1 sobre de llevat de pa
1 cullerada de sucre
1 rovell
1 cullerada de canyella
Ratlladura de mitja llimona
Oli de girasol
Sucre avainillat

Preparació:

Posem en un bol per poder batre els següents productes: els moniatos cuits i pelats, l'aigua, el sucre, el sobre de llevat, la canyella, el rovell d'ou i la ratlladura de llimona. Ho triturem tot fins que ens quedi una massa homogènia. A continuació afegim la farina i la barregem amb les mans, és el millor ja que si ho fem amb una llengua ens costarà moltíssim. Un cop tenim la farina ben incorporada la tapem amb un drap. Ho deixem unes dues hores.
Un cop han passat les dues hores posem oli a escalfar i començarem agafant amb les mans petites porcions de massa i les posarem a coure. Deixem que s'enrosseixin i els anem traient del foc. Els posem en un paper de cuina i els arrebossem amb el sucre avainillat.



Font: Ara cuina

BUÑUELOS DE BONIATO



Ingredientes para 40 buñuelos:

200 gr de harina fuerza
250 gr de boniato cocido
550 g de agua caliente
1 sobre de levadura de pan
1 cucharada de azúcar
1  yema
1 cucharada de canela
Ralladura de medio limón
Aceite de girasol
Azúcar avainillado

Preparación:

Ponemos en un bol para poder batir los siguientes productos: los boniatos cocidos y pelados, el agua, el azúcar, el sobre de levadura, la canela, la yema y la ralladura del limón. Lo trituramos todo hasta que nos quede una masa homogénea. A continuación añadiremos la harina y la mezclaremos con las manos, es lo mejor ya que si lo hacemos con una lengueta  nos costará muchísimo más. Una vez tengamos la harina bien incorporada la tapamos con un drapo. Lo dejamos unas dos horas.
Una vez hayan pasado las dos horas ponemos aceite a calentar y empezaremos cogiendo con las manos pequeñas porciones de masa y las pondremos a cocer. Dejaremos que se doren y los iremos sacando del fuego. Los pondermos en un papel de cocina y terminaremos rebozándolos con el azúcar avainillado.












diumenge, 11 d’octubre del 2015

AMANIDA DE TARDOR





Ingredients per a 2 persones:

80 gr de canonges
150 gr de bolets (canonges i rossinyols)
4 figues
150 gr de bolets
Mig tomàquet
Caviar d'oli (opcional)
1 raig de vi blanc

Per fer la vinagreta:
Oli
Vinagre de Chardonay
Soja
Salsa Perrins
Grans de mostassa antiga
Sal

Preparació:

Primer de tot netejarem els bolets, en aquest cas he posat camagrocs i rossinyols però es pot posar la varietat que volgueu. Un cop ben nets, ho posem en una paella sense oli. En un moment veureu com treuen tota l'aigua, deixeu-ho coure fins que l'aigua s'hagi evaporat i hi tirem un bon raig d'oli. Ho salpebrem. Un cop ho veiem fregidet i tirem una mica de vi blanc i ho deixem que es cogui.
A continuació prepararem el plat posant a la base els canonges. Tallarem el tomàquet a quadrets petits i els hi posarem a sobre, a continuació netejarem les figues i les tallarem a trossets i les hi afegirem. 
Per fer la vinagreta posarem un bon raig d'oli, el vinagre, unes gotes de soja, unes gotes de salsa perrins, la mostassa antiga i la sal.  El punt ho trobareu provant la vinagreta.
Tirarem la vinagreta per sobre l'amanida i per finalitzar posarem els bolets calents i una mica de caviar d'oli.


ENSALADA DE OTOÑO





Ingredientes para 2 personas:

80 gr de canónigos
150 gr de setas (rebozuelos y "rossinyols")
4 higos
150 gr de setas
Medio tomate
Caviar de aceite (opcional)
1 chorrito de vino blanco

Para hacer la vinagreta:
Aceite
Vinagre de Chardonay
Soja
Salsa Perrins
Granos de mostaza antigua
Sal

Preparación:

Primero de todo limpiaremos las setas, en esta ensalada he puesto rebozuelos y "rossinyols" pero se puede poner cualquier variedad de seta que queráis. Una vez ya estén limpios, los pasamos por una paella sin aceite. En un momento veréis como sacan todo el agua, lo dejamos cocer hasta que esta agua se haya evaporado y tiramos un buen chorro de aceite. Lo salpimentamos. Una vez lo veamos que ya están hechos tiramos un poquito de vino blanco y lo dejamos cocer.
A continuación preparamos el plato poniendo en la base los canónigos. Cortaremos el tomate a cuadraditos pequeños y lo pondremos encima, a continuación limpiaremos los higos y los cortaremos a trocitos y los añadiremos.
Para hacer la vinagreta pondremos un buen chorro de aceite, el vinagre, unas gotas de soja, unas gotas de salsa perrins, la mostaza antigua y la sal. El punto lo encontraréis probando la vinagreta.
Tiramos la vinagreta por encima de la ensalada y para finalizar pondremos las setas bien calientes y un poquito de caviar de aceite.





dilluns, 5 d’octubre del 2015

CANELONS FARCITS DE VERDURES AL PERFUM DE CABRALES



Ingredients per a 4 persones:

16 plaques de canelons
1 pebrot vermell
1 carbassó
1 esbarginia
1 ceba
1 pastanaga
Unes quantes mongetes tendres
Formatge Cabrales
Llet
Farina
Sal
Pebre
Nou moscada

Preparació:

Fem els canelons tal i com ens indica el prospecte. Una vegada els tinguem els posem a sobre d'un drap i al damunt els tapem amb un altre drap de cuina.
A continuació tallarem les verdures ben petites i les posarem a fregir, no totes de cop, podem començar amb la mongeta tendra, la pastanaga, el carbassó, la ceba, el pebrot i finalment l'esbarginia. Les verdures les podeu canviar i podeu posar les que volgueu i l'ordre del fregit també, ja que les anirem separant. Cada cop que es vagin acabant de fregir, les salem i les posem a sobre d'un paper absorvent per retirar tot l'oli i les posem al got de la batedora. Ho farem ben fí.Un cop ho tinguem ho posarem amb una mànega. Si no teniu mànega ho podeu fer amb una cullereta.
Omplim els canelons amb la crema de verdura i els enrotllem.
Mentrestant escalfarem el forn.
En una cassola agafem la farina i la fregim quan estigui rossa tirem la llet i anem remenant, quan tinguem la beixamel feta hi posem la sal i la nou moscada
En una safata hi posarem els canelons, hi tirem la beixamel i finalment a sobre ratllarem el formatge cabrales i ho posarem al forn a uns 150º fins que veiem que el formatge estigui desfet.
Un cop estiguin els traurem del forn i ho deixem reposar durant un minut i ja ho podem emplatar.


CANELONES RELLENOS DE VERDURAS AL PERFUME DE CABRALES 





Ingredientes para 4 personas:

16 placas de canelones
1 pimiento rojo
1 calabacín
1 berenjena
1 cebolla
1 zanahoria
Unas cuantas judías verdes
Queso Cabrales
Leche
Harina
Sal
Pimienta
Nuez moscada

Preparación:

Hacemos los canelones tal cual nos indica els prospecto. Una vez los tengamos hechos los ponemos encima de un paño y encima los tapamos con otro paño de cocina.
A continuación cortaremos todas las verduras bien pequeñas y las pondremos a freir, no todas de golpe, podemos empezar por la judía verde, la zanahoria, el calabacín, la cebolla, el pimiento y finalmente la berenjena.
Las verduras las podéis cambiar y poner las que queráis y el orden de freir también, ya que las vamos separando. Cada vez que se vayan terminando de freir, las salamos y las ponemos encima de un papel absorbente para retirar todo el aceite y las pondremos en el vaso de la batidora. Lo haremos bien fino. Una vez lo tengamos lo pondremos en una manga. Si no tenéis manga lo podéis hacer con una cuchara.
Rellenamos los canelones con la crema de verduras.
A continuación pondremos el horno.
En una cazuela cogemos la harina y la freímos, cuando tenga color tiramos la leche y vamos removiendo, cuando tengamos la bechamel hecha pondremos la sal y la nuez moscada
En una bandeja pondremos los canelones, tiramos la bechamel y finalmente rallamos el queso cabrales y lo ponemos encima de los canelones. El horno tiene que estar a unos 150º hasta que veamos que el queso está deshecho.
Una vez estén los sacamos del horno y lo dejamos reposar durante un minuto, finalmente emplatamos.