Ingredients:
1 magret d'ànec
2 cullerades de mel
1 cullerada ben plena de Brovil (extracte de carn)
2 cullerades de crema fraîche
60 gr de mantega
Castanyes
Mantega
Nata líquida
400 gr de patates
sal
pebre
Preparació:
Primer de tot farem el puré de castanyes, així que pelarem les castanyes i les posarem a bullir, un cop estiguin bullides els hi retirarem la pell. A continuació ho posarem en una batedora amb una mica de mantega i nata líquida. Ho reservem.
Pelarem les patates i les tallarem a bocins, a continuació les posem en un cassó amb aigua i sal fins que estiguin cuites. Escorreu-les i passeu-les per un passa-pures o com he fet aixefeu-les amb una forquilla. Barregeu-hi la mantega en pomada.
Barregeu el puré de castanyes amb la crema freîche i afegiu-ho a les patates amb mantega. Remeneu-ho tot molt bé.
Feu talls romboïdals, cada 3 cm aproximadament a la part de la pell del magret fins arribar a la carn, i salpebreu-la. En una paella al foc, i sense gens d'oli ja que el magret ja porta molt greix, coure el magret per la part de la pell uns 7-8 minuts, retirant de tant en tant l'oli que es va fent, i uns 4-5 minuts per l'altre cantó, més estona si us agrada més feta però així queda al punt. Reservem.
En una cassola al foc poseu-hi 200 ml d'aigua, l'extracte de carn i la mel, i reduiïu-ho fins que quedi una salsa que començi a napar la cullera. Si voleu la podeu tallar amb una mica d'oli de coure el magret. Ho reservem.
A la base del plat hi posarem el puré de patates i castanyes, a sobre uns talls de magret d'ànec i aboquem per sobre dues o tres cullerades de la salsa.
Font. Les receptes de St Hilari
Font. Les receptes de St Hilari
MAGRET DE PATO A LA MIEL CON PURÉ DE CASTAÑAS
Ingredientes:
1 magret de pato
2 cucharadas de miel
1 cucharada bien llena de Brovil (extracto de carne)
2 cucharadas de crema fraîche
60 gr de mantequilla
Castañas
Mantequilla
Nata líquida
400 gr de patatas
sal
pimienta
Preparación:
Primero de todo haremos el puré de castañas, así que pelaremos las castañas y las pondremos a hervir. Una vez estén hervidas, les retiramos la piel. A continuación las pondremos en una batidora con un poco de mantequilla y nata líquida. Lo reservamos.
Pelaremos las patatas y las cortaremos a trocitos, a continuación las pondremos en un cazo con agua y sal hasta que estén cocidas. Las escurrimos y las pasamos por el pasa-purés o si no tenéis con el tenedor las podéis ir aplastando. Mezclaremos la mantequilla en pomada, a temperatura ambiente.
Mezclaremos el puré de castañas con la crema freiche y lo añadimos a las patatas con la mantequilla. Lo mezclamos todo muy bien.
Haremos unos cortes romboidales, de unos 3 cm aproximadamente en la parte de la piel del magret de pato hasta llegar a la carne. Lo salpimentaremos. En una paella al fuego y sin nada de aceite ya que el magret ya lleva grasa, cocer el magret por la parte de la piel unos 7-8 minutos, retirando de vez en cuando el aceite que va saliendo y unos 4-5 minutos por la otro lado. Si lo queréis más hecho dejarlo unos minutos más. Así queda al punto. Reservamos.
En un cazo al fuego ponemos 200 ml de agua, el extracto de carne y la miel, lo reducimos hasta que quede una salsa que empiece a napar la cuchara. Si queréis la poder cortar con un poco de aceite de cocer el magret. Lo reservamos.
En un cazo al fuego ponemos 200 ml de agua, el extracto de carne y la miel, lo reducimos hasta que quede una salsa que empiece a napar la cuchara. Si queréis la poder cortar con un poco de aceite de cocer el magret. Lo reservamos.
Emplataremos poniendo en la base del plato el puré de patatas y castañas, encima unos trozos de magret y por encima ponemos dos o tres cucharaditas de la salsa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada