dilluns, 2 de gener del 2017

LLOM DE RAP ARREBOSSAT AMB POLS DE GERDS



Ingredients per a 4 persones:

1 placa de massa de pasta de full
400 gr. de  llom de rap ben maco
150 gr de gerds deshidratats
Mel
Sal
Oli d'oliva
Figues
Caviar
Fulles d'alfàbrega
Flors comestibles (opcional)
Sal de l'Himalaya o Maldon

Preparació:

Primer farem la placa i l'aro de pasta de full. 
En el marbre hi tirarem una mica de farina i estirarem la massa de pasta de full, ha d'estar ben fina. 
Tallem 4 plaques rectangulars per la base i 4 tires per fer els aros, no han de ser gaire gruixuts. Agafarem una placa de forn i hi posarem paper de forn, a sobre la pasta de full i la punxarem amb la forquilla perquè no ens pugi. Ho taparem amb paper de forn i al damunt posarem un pes perquè quedin ben planes. Posarem les tires entremig de dos aros, així evitarem que s'infli la pasta de full.
Ho posarem al forn  durant 20 minuts a 180º fins que veiem que està daurat. La duració del forn és diferent de cadascú per tant, s'haurà d'anar controlant. Un cop ho tinguem ho deixem refredar i ho reservem.

Netejarem el llom de rap i el tallarem en 4 talls ben macos. Els marcarem lleugerament a la paella amb una mica d'oli i els salarem, a continuació els posarem al forn durant 6 minuts a 200º. Ho retirem del forn. 

Agafarem el pot de gerds deshidratats i amb un morter en farem pols. A continuació agafarem un plat hi posarem la mel i l'altre la pols de gerds. Agafarem els talls de rap i amb un pincell anirem pintant -los amb la mel mentres que els anem arrebossant amb els gerds triturats.

Muntarem el plat, posant la placa de pasta de full , al mig l'aro i a sobre el rap. Ho decorem amb l'alfàbrega, les figues, el caviar, les flors comestibles, també hi podem posar tomàquets cherrys. Finalment hi tirem un raig d'oli d'oliva per sobre i una mica de sal de l'Himalaya o sal Maldon.


Font: Bavette


LOMO DE RAPE REBOZADO EN POLVO DE FRAMBUESAS



Ingredientes para 4 personas:

1 placa de hojaldre 
400 gr de lomo de rape fresco
150 gr de frambuesas deshidratadas
Miel
Sal
Aceite de oliva
Higos
Albahaca
Caviar (opcional)
Flores comestibles (opcional)
Sal de Himalaya o Maldon
Aceite de oliva

Preparación:

Primero haremos la placa y el aro de hojaldre.
En el mármol tiraremos un poco de harina y estiraremos la masa de hojaldre para que quede bien fina.
Cortamos 4 placas rectangulares para la base y 4 tiras para hacer los aros, no tienen que ser gruesos.
Cogeremos una plata de horno, pondremos papel de horno, encima la masa de hojaldre y la pincharemos con el tenedor para que no se nos hinche. Lo taparemos con papel de horno y encima pondremos un peso para que queden bien planas. Pondremos las tiras en medio de dos aros, así evitaremos que se hinche la masa de hojaldre.
Lo pondremos al horno durante 20 minutos a 180º  hasta que veamos que está dorado. La duración del horno es diferente de cada uno, así que tendremos que ir controlando. Una vez lo tengamos, lo dejamos enfriar y lo reservamos.

Limpiaremos el lomo de rape y lo cortaremos en 4 cilindros. Los marcaremos ligeramente en la paella con un poco de aceite y les pondremos sal, a continuación los pondremos al horno durante 6 minutos a 200º. Lo retiramos del horno.

Cogeremos las frambuesas deshidratadas y con un mortero haremos polvo. A continuación cogeremos un plato y pondremos la miel, en otro plato el polvo de frambuesas. Iremos cogiendo el rape y con un pincel iremos pintado con la miel mientras que los vamos rebozando con las frambuesas. 

Montaremos el plato, poniendo la placa de hojaldre, en medio el aro y encima el rape. Lo decoraremos con la albahaca, los higos, el caviar, las flores comestibles, también podemos poner tomates cherrys.

Finalmente tiramos un chorro de aceite de oliva por encima y un poco de sal de Himalaya o Maldon.


Fuente: Bavette

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada