dijous, 4 d’agost de 2016

CULLERETES DE CEBA TENDRA DE FUENTES DEL EBRO AMB VERDURES, ROMESCO I SARDINA FUMADA


Ingredients per a 3 persones:

3 cebes de Fuentes del Ebro (www.canrieraonline.cat) ó 3 cebes tendres
Una mica de pebrot vermell
1 mica de pebrot verd
1 mica d'esbergínia
1 mica de carbassó
Salsa de romesc (canrieraonline.cat)
3 sardines fumades
Oli
Sal

Preparació:

Primer de tot tallarem ben petita la verdura i la posarem tota en una paella amb oli. La tindrem fins que estigui ben pochada amb el foc ben baixet que es vagi fent poc a poc. Rectificarem de sal. Un cop estigui ho reservem.
Pelarem i tallarem les cebes per la meitat. Vaig agafar aquestes cebes de Fuentes del Ebro perquè em van dir que eren molt dolçes. Per fer-les a la planxa són boníssimes, ara per amanir-les són iguals que les cebes tendres d'aquí.  Les posarem en una planxa amb l'oli ben calent.
Barrejarem les verdures amb un parell de cullerades de romesc.
Finalment emplatarem, posant les cebes, si veieu que hi han moltes capes es poden treure unes quantes per posar el farcit, jo no en vaig treure, així que li vaig posar el farcit a sobre i la sardina fumada.

Font. A la carta para dos 



CUCHARITAS DE CEBOLLA TIERNA DE FUENTES DEL EBRO CON VERDURAS, ROMESCO Y SARDINA AHUMADA




Ingredientes para 3 personas:

3 cebollas Fuentes del Ebro (www.canrieraonline.cat)  o 3 cebollas tiernas
1 poquito de pimiento rojo
1 poquito de pimiento verde
1 poquito de berenjena
1 poquito de calabacín
Salsa de romesco  (http://www.canrieraonline.cat)
3 sardinas ahumadas
Aceite de oliva
Sal

Preparación:

Primero de todo cortaremos las verduras a dados bien pequeños. Se tiene que poner un poco de todo ya que las cebollas son pequeñas y no es necesaria mucha cantidad de verdura. Las pondremos en una paella con aceite y las dejaremos pochar. Rectificaremos de sal y las reservamos.
Pelaremos y cortaremos por la mitad las cebollas de Fuentes del Ebro, estas cebollas para cocinar son muy dulces para las ensaladas son normales, así que si no encontráis estas cebollas las podéis hacer con cebolla tierna. Pondremos una plancha con el aceite de oliva bien caliente y ponemos las cebollas. Dándole la vuelta.

Cogeremos la verdura lo pondremos en un plato y pondremos un par de cucharadas de salsa de romesco, lo mezclaremos bien.
Finalmente emplataremos, pondremos la cebolla, si véis que hay muchas capas podemos quitar unas cuantas y así pondremos las verduras dentro y finalmente una sardina ahumada.


Fuente: A la carta para dos




1 comentari:

  1. Muchas gracias por hacerte eco de la receta. Un saludo afectuoso.

    ResponElimina