divendres, 23 de setembre del 2016

CASSOLA DE POLLASTRE ROSTIT






Ingredients per a 4 persones:

2 pits i 2 cuixes amb la pell
3 pastanagues
3 tomàquets vermells
2 cebes de Figueres
1 cabeça d'alls
Llorer
Canonet d'herbes (opcional)
1 got de vi blanc
Oli d'oliva
Sal

Preparació:

Primer de tot netejarem les cuixes del pollastre sempre queda una miqueta de sang coagulada. 

Posarem en una cassola força oli. A continuació i posem les cuixes i el pit amb la pell cap avall. 

Pelarem les pastanagues i les tallarem com bastonets, els tomàquets els rentarem i els partirem per la meitat, la ceba en 4 trossos. La cabeça d'alls els hi traurem les primeres capes i la hi posarem a la cassola. Salarem el pollastre. Finalment posarem les herbes (opcional)  i el llorer.

Taparem la cassola i ho posarem primer a foc fort, quan veiem que l'oli està bullint el baixarem al 7. Anirem remenant la cassola sense obrir-la i controlant de que no s'enganxi res. Quan veiem que està ben rostideta que serà una horeta ben bé, li donem la volta al pollastre i el salarem. Ho deixarem coure una altre horeta a foc lent, podem baixar-lo al 6. Anirem sempre remenant la cassola.

Un cop ho tinguem tirem un got de vi, deixarem la tapa oberta perquè el vi s'evapori i pujarem el foc durant un parell de minuts i després el baixarem, l'anirem baixant de forma gradual fins tindre'l al 3-4 que serà just quan anem a dinar.


CAZUELA DE POLLO ASADO

 

Ingredientes para 4 personas:

2 muslos y 2 pechugas de pollo con la piel
3 zanahorias
3 tomates rojos
2 cebollas
1 cabeza de ajo entera
Laurel
1 vaso de vino blanco
Aceite de oliva
Sal

Preparación:

Primero limpiaremos los muslos del pollo ya que siempre quedan restos de sangre coagulada.

Pondremos en una cazuela bastante aceite de oliva, pondremos los muslos y las pechugas.

A continuación,  pelaremos las zanahorias a modo de bastoncitos, limpiaremos los tomates y los cortaremos por la mitad. La cebolla en 4 y limpiaremos las primeras capas de la cabeza de ajos. Lo pondremos todo en la cazuela. Pondremos sal y finalmente el laurel.

Taparemos la cazuela y la pondremos primero a fuego fuerte, cuando veamos que el aceite está hirviendo lo bajaremos al 7. Iremos removiendo la cazuela sin abrir la tapa y controlando que no se pegue. Cuando veamos que está asado que será alrededor de una hora, le daremos la vuelta al pollo y lo salaremos. Lo dejaremos cocer otra hora a fuego lento, lo podemos bajar al 6. Siempre iremos removiendo la cazuela.


Una vez lo tengamos, tiramos un vaso de vino, dejaremos la tapa abierta para que el vino se evapore y subiremos el fuego durante un par de minutos, luego lo bajaremos, iremos bajando el fuego de manera gradual hasta quedarnos entre el 3-4 que será la hora de comer.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada