dimarts, 23 de juny del 2015

COCA DE SANT JOAN





Ingredients:

80 gr de farina força (per a la massa mare)
250 gr de farina força (per fer la segona massa)
35 gr de llevat de forner
65 gr de mantega en pomada
65 gr de sucre blanc
2 ous
3 gr de sal
Aigua
Pinyons
Fruita confitada

Preparació:

Primer de tot posem en un bol la farina de força amb el llevat esmicolant-lo. Remenem per integrar.ho. Afegim una mica d'aigua i ho barregem amb una pala. Anem afegint aigua i seguim remenant amb la pala. La massa ha de tenir una textura molt enganxosa però enponjosa. Ho deixarem tapat en un drap fins que dobli el seu volum.
Un cop veiem que ha doblat, a sobre de la massa mare hi tirem l'altre part de la farina força fent un volcà, on tirarem un ou i anem amassant amb la pala, afegim la mantega i seguim amassant i  el sucre i la sal i ho amassem amb la mà. Anem fent-ho fins que veiem que el bol ens queda nét de farina, ho podem acabar a sobre del marbre. Un cop estigui l'hem de deixar fermentar per segón cop. La tapem en un drap i omplim una safata amb una mica d'aigua. Aquesta aigua la posem al forn a 50º.
Mentrestant estirarem la massa per donar forma a la coca i la posem al damunt d'una placa de forn amb paper de plata. A continuació fem un sucre mullat, posem 4 o 5 cullerades de sucre i 1 o 2 d'aigua per fer una pasta humida que després la posarem pel damunt.
Pintarem la coca amb l'ou batut i a continuació la decorarem amb les fruites confitades i els pinyons. Finalment posarem el sucre mullat per damunt.
La posarem al forn a 50º tal i com estava el forn durant uns 20 minuts. Un cop acabats els 20 minuts retirem la safata on tenim l'aigua i posem el forn a 200º, quan arribi a la temperatura baixarem a 180º i enfornarem la coca durant uns 10 minuts. Haurem de controlar aquest últim temps molt bé ja que el briox tendeix a cremar-se.


COCA DE SAN JUAN 






Ingredientes:

80 gr de  harina fuerza (para la masa madre)
250 gr de harina fuerza (para la segunda masa madre)
35 gr de levadura  de panadería
65 gr de mantequilla en pomada
65 gr de azúcar blanco
2 huevos
3 gr de sal
Agua
Piñones
Fruta confitada

Preparación:

Primero de todo pondremos en un bol la harina de fuerza con la levadura desmenuzándola bien. Mezclamos para integrarla. Añadimos un poco de agua y lo mezclamos con una pala. Vamos añadiendo agua y lo seguimos revolviendo con la pala. La masa tiene que tener una textura muy enganchosa pero a la vez esponjosa. Lo dejaremos tapado con un paño hasta que doble su volumen.
Una vez veamos que ha doblado su volumen, encima de la masa madre tiramos la otra parte de la harina fuerza haciendo un volcán, donde tiraremos un huevo e hiremos amasando con la pala, añadimos la mantequilla y seguimos amasando y el azúcar y la sal y continuamos amasando con la mano. Vamos amasándolo hasta que veamos que el bol nos queda bien limpio de harina, lo podemos terminar encima del mármol. Una vez esté la tenemos que dejar fermentar por segunda vez. la tapamos en un paño y llenamos una bandeja con un poquito de agua. Esta agua la pondremos al horno a 50º.
Mientrastanto estiraremos la masa para dar forma a la coca y la pondremos encima de una placa de horno con papel de plata. A continución haremos un azúcar mojado, pondremos 4 o 5 cucharadas de azúcar y 1 o 2 de agua para hacer una pasta húmeda que después la pondremos por encima.
Pintaremos la coca con el huevo batido y a continuación la decoraremos con las frutas confitadas y los piñones.
Finalmente pondermos el azúcar mojado por encima con un pincel.
Pondremos la coca al horno a 50º tal y como estaba el horno durante unos 20 minutos. Una vez hayan transcurrido los 20 minutos retiraremos la bandeja donde tenemos el agua y pondremos el horno a 200º, cuando llegue a la temperatura bajaremos a 180º y hornearemos la coca durante unos 10 minutos. Tendremos que controlar este último tiempo muy bien ya que el briox tiende a quemarse.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada