dissabte, 11 de febrer del 2017

MANDONGUILLES AMB SÈPIA I PÈSOLS

 

 Ingredients per a 3 persones:  

18 mandonguilles
1 sèpia de mig quilo
Mig quilo de pèsols
1,75 l de caldo
3 cebes
1 all
5 tomàquets vermells
Mig got de ví ranci
Oli 
Sal
Ametlles
Avellanes
Julivert
Carquinyolis o pa torrat

Preparació:

Primer de tot netejarem bé la sèpia i la tallarem a trossos, deixarem la melsa per quan fem la picada.

La posarem en una cassola amb oli i la deixarem fins que quedi ben daurada tirant a marronosa. Un cop estigui ho reservem. Amb el mateix oli de fer la sèpia tallarem la ceba ben petita i la tirarem. La tindrem entre 35-45 minuts primer a foc ben viu i després haurem d'anar abaixant el foc gradualment. La ceba ens ha de quedar un color marronós. 

Aquesta vegada les mandonguilles les vaig comprar ja fetes, així que no vaig tindre gaire feina.

Mentrestant ratllarem els tomàquets i quan estigui sofregida la ceba els hi tirarem, ho courem un parell de minuts i tirarem mig got de vi ranci. Deixarem que l'alcohol s'evapori. Hi tirem la sèpia i mig got d'aigua calenta. Tapem la cassola i ho fem coure durant uns vint minuts a foc suau. Afegim les mandonguilles i aboquem el brou fins a cobrir-ho. Si els pèsols fóssin frescos els hauriem de tirar però com que els vaig comprar congelats, els he fet bullir a part i més tard els tiraré. Ho deixem coure durant uns 10 minuts a foc normal.

Mentrestant farem la picada, així que en un morter posarem un all, les atmetlles i les avellanes. Farem una pasta ben fina i afegirem les fulles de julivert prèviament rentades i els carquinyolis o pa fregit (si no en tenim). Per últim afegim la salsa de la sèpia. Afegirem una cullerada de brou al morter perquè quedi tot integrat.

Tirarem els pèsols i a continuació la picada, sacsejem la cassola, rectifiquem de sal si cal i ho deixem coure uns 5 minuts més. Deixarem reposar la cassola mitja hora abans de portar-la a taula.


Font. Abraham Simon - llibre Cassoles de Girona


ALBÓNDIGAS CON SEPIA Y GUISANTES

 

 Ingredientes para 3 personas:  

18 albóndigas
1 sepia de medio kilo
Medio kilo de guisantes
1,75 l de caldo
3 cebollas
1 ajo
5 tomates rojos
Medio vaso de vino rancio
Aceite
Sal
Almendras
Avellanas
Perejil
Carquiñolis o pan tostado

Preparación:

Primero de todo limpiarem bien la sepia y la cortaremos a trozos, dejaremos la melsa para cuando vayamos a hacer la picada.

Pondremos la sepia en una cazuela con aceite y la dejaremos hasta que esté dorada tirando a marrón. Una vez esté la reservaremos. Con el mismo aceite de hacer la sepia cortaremos la cebolla bien pequeña y la tiraremos. La tendremos entre 35 y 45 minutos, primero a fuego vivo y luego iremos bajando el fuego gradualmente. La cebolla tiene que estar confitada y de color marrón.

Esta vez las albóndigas las he comprado ya hechas, así que no tuve tanto trabajo.

Mientrastanto rallaremos los tomates y cuando esté sofrita la cebolla los tiraremos, lo coceremos un par de minutos y a continuación tiraremos medio vaso de vino rancio. Dejaremos que el alcohol se evapore. Tiramos la sepia y medio vaso de agua caliente. Tapamos la cazuela y lo dejamos cocer durante unos 20 minutos a fuego suave. Añadiremos las albóndigas y el caldo hasta cubrir. Si los guisantes fueran frescos los tendríamos que tirar en la cazuela pero como los compré congelados porqué no habían les he puesto en una olla con sal a cocer para más tarde incorporarlos a la cazuela. Dejaremos cocer la sepia unos 10 minutos a fuego normal.

A continuación haremos la picada, así que en un mortero pondremos el ajo, las almendras y las avellanas. Haremos una pasta bien fina y añadiremos las hojas de perejil previamente lavadas y los carquiñolis o el pan frito. Por último añadimos la salsa de la sepia. Añadiremos un cucharón de caldo al mortero para que quede todo bien integrado.

Añadiremos los guisantes a la cazuela y a continuación la picada, sacudiremos la cazuela no la removamos, rectificaremos de sal si hace falta y lo dejaremos cocer unos 5 minutos más. Dejaremos reposar la cazuela media hora antes de servirla.

Fuente. Abraham Simon libro cassoles de Girona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada