divendres, 18 de setembre del 2015

GOTETS DE BACALLÀ






Ingredients per a 4 persones:

350 gr de bacallà dessalat
2 grans d'all
1 bitxo
50 ml d'oli
50 ml de crema de llet
50 ml de llet sencera
50 gr de pipes pelades
50 gr de sucre
1 fulla de llorer
Pebre negre en gra
Sal

Per l'oli de nyores:
1 nyora
100 ml d'oli

Preparació:

Primer farem l'oli de les nyores, així que escaldarem la nyora amb aigua calenta i la deixarem una bona estona, entre 60-80 minuts. Ho traiem de l'aigua  i rasquem la polpa amb un ganivet. Ho barregem amb l'oli i una miqueta de sal. Ho triturem.
En una paella fregirem els alls i el bitxo, i quan agafin un to torradet,ho retirarem ràpidament.
Posem el bacallà en una cassola amb la pell de cara avall, tapat amb aigua, llorer i gran de pebre. Ho fem coure 5 minuts des que comenci a bullir.
Traiem el bacallà de l'aigua, retirem la pell i les espines (si n'hi han) i ho posem al got de la batedora. Escalfem la crema de llet i la llet. A mesura que anem batent el bacallà, anem abocant l'oli perfumat i la crema de llet calenta. ha de tenir textura de crema. Rectifiquem si cal de sal.
A continuació posarem les pipes amb el sucre en un cassó i les courem a foc molt lent, s'ha d'anar donant voltes perquè el sucre es prengui. No podem deixar de remenar les pipes ja que si ho fem es podrien cremar.
Preparem el got, així que posarem la brandada en el gotets, a sobre una mica d'oli de nyores i per acabar les pipes caramel.litzades.


Font: Ada Parellada (Restaurant Semproniana)

VASITOS DE BACALAO




Ingredientes para 4 personas:

350 gr de bacalao desalado
2 granos de ajo
1guindilla
50 ml. de aceite
50 ml de crema de leche
50 ml de leche entera
50 gr de pipas peladas
50 gr de azúcar
1 hoja de laurel
Pimienta negra en grano
Sal

Para el aceite de ñoras:
1 nñora
100 ml de aceite

Preparación:

Primero haremos el aceite de ñoras, así que escaldaremos la ñora con agua caliente y la dejaremos un buen rato, entre 60-80 minutos. La sacaremos del agua y rascaremos con un cuchillo para sacar la pulpa. Lo mezclamos con el aceite y un poquito de sal. Lo trituramos.
En una paella freiremos los ajos y la guindilla, cuando cojan un tono tostado lo retiramos rápidamente.
Ponemos el bacalao en una cazuela con la piel de cara abajo, tapado con agua, laurel y un grano de pimienta. Lo cocemos 5 minutos desde que empieza a hervir.
Sacaremos el bacalao del agua, retiramos la piel y las espinas (si hay) y lo pondremos en el vaso de la batidora.
Calentaremos la crema de leche y la leche. A medida que vamos batiendo el bacalao, iremos tirando el aceite perfumado y la crema de leche caliente. Tiene que tener una textura de crema. Rectificamos de sal si es necesario.
A continuación pondremos las pipas con el azúcar en un cazo y las coceremos a fuego muy lento, se tiene que ir dando vueltas a las pipas para que el azúcar no se pegue y no se quemen.
Preparamos los vasos, así que pondremos la brandada en los vasitos, encima un poco de aceite de ñoras y para terminar las pipas caramelizadas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada