dilluns, 8 de juny del 2015

BACALLÀ SOTA UN VEL D'AIGUA DE MAR





Ingredients per a 4 persones:

4 talls de morro de bacallà dessalat

½ litre d’oli d’oliva

1 branca de farigola llimonera

1 fulla de llorer

1 all

Pebre negre
Caviar

Per al cuscús de verdures 

200 gr de pebrot vermell

200 gr de pebrot verd

200 gr de pastanaga

200 gr de carbassó

300 gr de tomàquet

Per al vel de mar
½ l. d’aigua

50 gr de sal

1 fulla de gelatina
5 gr. d’agar-agar



Preparació:

Per fer el vel d’aigua de mar, poseu en un cassó l’aigua i la sal, escalfeu-ho una mica, afegiu-hi la fulla de gelatina i remeneu-ho bé. Quan la gelatina s’hagi desfet, poseu-hi l’agar-agar, torneu-ho a remenar i deixeu-ho coure. Quan estigui a punt d’arrencar el bull, retireu-ho del foc, poseu-ho sobre una safata i deixeu-ho refredar a la nevera. Quan estigui quallat, talleu-ne un rectangle de la mida del bacallà i reserveu-lo.

A continuació, en un cassó amb oli abundant poseu-hi la farigola llimonera, el llorer, l’all i el pebre i deixeu-ho confitar a foc molt suau durant uns minuts. Seguidament, afegiu-hi el bacallà i deixeu-lo confitar durant uns 15 minuts.

Per fer el cuscús de verdures, en una paella amb una mica d’oli salteu la pastanaga, els pebrots, el carbassó i el tomàquet, tot prèviament pelat i tallat a dauets petits.

I ja per acabar, emplateu el bacallà, poseu-hi el cuscús i el caviar a sobre, cobriu-lo amb el rectangle de vel d’aigua de mar i escalfeu-lo al forn durant uns segons fins que el vel emboliqui el bacallà i les verdures.


 Font: Recepta d'en Sergi Arola al Cuines de TV3


BACALAO DEBAJO DE UN VELO DE AGUA DE MAR



Ingredientes para 4 personas:

4 trozos  de morro de bacalao desalado

½ litro de aceite de oliva

1 rama de tomillo llimonero

1 hoja de laurel

1ajo

Pimienta negra
Caviar

Para el cuscús de verduras 

200 gr de pimiento rojo

200 gr de pimiento verde

200 gr de zanahoria

200 gr de calabacín

300 gr de tomate

Para el velo de mar
½ l.de agua

50 gr de sal

1 hoja  de gelatina
5 gr. d’agar-agar


Preparación:

Para hacer el velo de agua de mar, ponemos en un cazo el agua y la sal, lo calentamos un poquito, añadimos la hoja de gelatina y lo removéis bien. Cuando la gelatina se haya deshecho, ponemos agar-agar, lo volvéis a remover y lo dejamos cocer. Cuando esté a punto de hervir, retiramos del fuego, lo pondremos sobre una bandeja y lo dejamos enfriar a la nevera. Cuando esté cuajado, cortaremos un rectángulo de la medida del bacalao y lo reservaremos.


A continuación, en un cazo con aceite abundante pondremos el tomillo limonero, las hojas de laurel, el ajo y la pimienta negra, lo dejaremos confitar a fuego muy suave durente unos minutos. Seguidamente, añadiremos el bacalao y lo dejaremos confitar durante unos 15 minutos.

Para hacer el cuscús de verduras, en una paella con un poco de aceite saltearemos la zanahoria, los pimientos, el calabación y el tomate, todo previametne pelado y cortado a dados pequeños.


Para terminar, emplataremos el bacalao, pondremos el cuscús y el caviar encima, lo cubrimos con el rectángulo del velo de agua de mar y lo ponemos al horno durante unos segundos para que el velo envuelva el bacalao y las verduras.


































































































2 comentaris:

  1. Que original! i com tu dius, tampoc és tant complicat com sembla. Bona recepta!
    Una abraçada i felicitats pel blog
    Anna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me n'alegro moltíssim que t'agradi el meu blog, que és el teu blog i el de tothom! bé, és una recepta fàcil si penses que ve d'un xef amb estrella michelín!!! Una abraçada Anna!!!!

      Elimina