dissabte, 9 de gener del 2016

PATATA FARCIDA DE MORCILLA I POMA CARAMEL.LITZADA AMB SALSA PERRINS I MEL



Ingredients per 4 patates:

4 patates mitjanes
Sal grossa
1 poma Golden
200 gr de morcilla
2 escalunyes
1 cullerada de mel
1 cullerada de salsa Perrins
Oli d'oliva
Un gotet de ví blanc
Cibulet

 Preparació:

Rentem les patates i les assequem bé. A la bandeja del forn posem una capa ben generosa de sal grossa, col.loquem les patates per sobre, senceres i sense pelar. Les coem fins que estiguin al seu punt, ho podem mirar puntxant-les.
A continuació pelem les escalunyes i les piquem ben fines. En una paella amb una miqueta d'oli les fregim fins que estiguin ben toves i transparents.
Traiem la pell a les morcilles, piquem la carn lo més fí possible. Li afegim les escalunyes, deixem coure uns minuts i afegim el ví blanc (molt poquet). Deixem que s'evapori i retirem del foc. Ho reservem.
Pelem les pomes y li traiem la part central, les tallem a daus petits. En una cassola col.loquem una cullerada de salsa Perrins i una cullerada de mel, afegim la poma i anem remenant amb molta suavitat fins que es caramel.litzi. Retirem del foc i ho reservem a la mateixa cassola.
Traiem les patates del forn, deixem que es refredin. Les tallem la part de dalt horitzontalment, lo just per poderla buidar. Traiem tota la polpa i l'axafem lleugerament amb una forquilla.
En un bol barregem la morcilla i les escalunyes amb la poma caramel.litzada i la polpa de la patata.
Amb aquesta barreja farcim les patates. Si ens han quedat fredes sempre podem posar-les uns segons al microones o al forn. Finalment afegim el cibulet picat.

Font: Bavette


PATATA RELLENA DE MORCILLA Y MANZANA CARAMELIZADA CON SALSA PERRINS Y MIEL


Ingredientes para 4 personas:

4 patatas medianas
Sal Gorda
1 manzana Golden
200 gr de morcilla
2 escalonias
1 cucharada de miel
1 cucharada de salsa Perrins
Aceite de oliva
Un chupito de vino blanco
Cebollino

Preparación:

Lavamos las patatas y las secamos bien. En la bandeja del horno ponemos una capa generosa de sal gorda, colocamos las patatas encima, enteras y sin pelar. Las cocemos hasta que estén en su punto, lo podemos hacer pinchándola.
Pelamos las escalonias y las picamos bien finas. En una sartén con un poco de aceite de oliva, las pochamos hasta que estén tiernas.
Les quitamos la piel a las morcillas, picamos bien finamente la carne de las morcillas. Se la añadimos a las escalonias, dejamos cocer unos minutos y finalmente agregamos el chupito de vino blanco. Dejamos que se evapore y retiramos del fuego. Lo reservamos.
Pelamos las manzanas quitándole la parte central y la cortamos a dados pequeños. En una cacerola colocamos una cucharada de salsa Perrins y una cucharada de miel, añadimos la manzana y vamos removiendo con suavidad hasta que se caramelice. Retiramos del fuego y reservamos.
Sacamos las patatas del horno y dejamos que se enfríen. Les cortamos la parte de arriba horizontalmente, lo justo para poderlas vaciar. Les sacamos la pulpa y las chafamos con el tenedor.
En un bol mezclamos la morcilla con las escalonias, la manzana caramelizada y la pulpa de patata.
Rellenamos las patatas con esta mezcla. Si nos han quedado frías las podemos poner unos segundos en el microondas o en el horno. Finalmente las decoramos con cebollino picado.

 Fuente: Bavette

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada