divendres, 29 de gener del 2016

BACALLÀ AMB SOBRASSSADA I POMA






Ingredients per a dues persones:

2 talls de morro de bacallà dessalat
2 talls de sobrassada ibèrica
1 poma Golden
25 gr de mantega
Una mica de canyella en pols
25 gr de panses
25 gr de pinyons
10 cl d'oli d'oliva
Sucre
3 alls

Preparació:

Pelem la poma, la tallem a quarts. En una paella posem la mantega i hi tirem la poma i la deixem caramel.litzar, una mica de sucre i una mica de canyella en pols.
A continuació posem el bacallà a confitar en una cassola amb oli cubrint el bacallà, una branca de farigola i uns alls amb la seva pell. Hem de mantindre la temperatura d'uns 80º, si teniu un termòmetre o podreu comprovar millor sinó a ull, l'oli no pot bullir. Hem d'anar controlant que la temperatura no puji. Un cop ho tinguem tancarem el foc i posarem el bacallà sobre un paper absorvent.
A continuació en una paella hi posem una mica d'oli i saltejarem les panses i els pinyons fins que quedin rossos.
Tot seguit ho posem en una placa al forn, abaix posarem les pomes, el bacallà i a sobre la sobrassada. Ho deixarem coure uns 3 minuts a 180º.
Emplatarem, posant una base de poma, a sobre el bacallà amb la sobrassada desfeta i les panses i els pinyons per sobre. Unes escates de sal i per decorar una branca de farigola.


Font: Receptes de bacallà però versió modificada.


BACALAO CON SOBRASADA Y MANZANA


Ingredientes para dos personas:

2 trozos de morro de bacalao desalado
2 trozos de sobrasada ibérica
1 manzana Golden
25 gr de mantequilla
Un poquito de canela en polvo
25 gr de pasas
25 gr de piñones
10 cl de aceite de oliva
Azúcar
3 ajos

Preparación:

Pelamos la manzana, la cortamos a cuartos. En una paella ponemos la mantequilla a fundir y tiramos la manzana, un poquito de azúcar y un poquito de canela en polvo. Vamos dejando que se caramelize.
A continuación ponemos el bacalao a confitar en una cazuela con aceite, cubriéndo el bacalao, una rama de tomillo y unos ajos con su piel. Hemos de mantener la temperatura de unos 80º, si tenemos un termómetro nos irá perfecto sinó a ojo, no nos puede hervir el aceite. Controlaremos que la temperatura no vaya subiendo. Apagaremos el fuego y ponemos el bacalao encima de un papel absorvente.
A continuación en una paella pondremos un poco de aceite y saltearemos las pasas y los piñones hasta que estén dorados.
Finalmente, pondremos en una bandeja de horno, abajo las manzanas y el bacalao con la sobrasada. Lo dejaremos cocer unos 3 minutos a 180º.
Vamos a emplatar, poniendo una base de manzana, encima el bacalao con sobrasada y las pasas y piñones por encima. Unas escamas de sal y para decorar una rama de tomillo.




1 comentari: