divendres, 11 de març de 2016

BUNYOLS DE VENT





Ingredients:

125 ml de llet sencera
1 pell de llimona
1 canó de canyella
1 gotet d'anís
75 gr de farina
50 gr de mantega
Sal
2 ous
Oli de girasol
Sucre

Preparació:

Posem en una cassola la llet, la pell de llimona i el canó de canyella, ho posem a infusionar, quan bulli ho retirem del foc. Retirem la pell de llimona i el canó.

Hi tirem la mantega i la deixem que es fongui, una miqueta de sal i una cullereta de postre de sucre.

A continuació tirem la farina dins la llet i anem remenant fins que la masa es quedi desenganxada de les parets de la cassola. Hi tirem el got d'anís i ho remenem bé, ha de quedar la massa igual que abans.
Una vegada ho tinguem, ho deixem reposar uns 15 minuts.

Batim un ou i ho tirem a la barreja, ho barregem bé fins que ens quedi una altre vegada la masa que se'ns desprèn. Com que segurament serà massa presa batrem un altre ou però li posarem la meitat, ho remenem bé fins que la massa es desenganxi, si veiem que quan l'agafem amb l'espatula de silicona cau suaument ja estarà ara jo hi vaig posar l'ou que quedava.

Agafarem una mànega i tirarem la barreja.  

Posarem en una cassola alta força oli de girasol. Un cop està ben calent ens mullarem amb aigua freda la punta dels dits, això ho fem perquè no se'ns enganxi la massa i agafarem trosets petits (això va a gust vostre)amb les puntes dels dits  i ho posarem dins la cassola a fregir. Veureu que aniran donant voltes ells mateixos. Fem tants com ens dóni la mànega.

Els anirem posant en un plat amb un paper absorvent. Un cop els tinguem els passem pel sucre.


BUÑUELOS DE VIENTO



Ingredientes:

125 ml de leche
1 piel de limón
1 rama de canela
1 vasito de anís
75 gr de harina
50 gr de mantequilla
Sal
Aceite de girasol
2 huevos
Azúcar

Preparación:


Ponemos en una cazuela la leche, la piel de limón y la rama de canela, lo ponemos a infusionar, cuando hierva lo retiramos del fuego. Retiramos la piel del limón y la canela.

Tiramos la mantequilla, una pizca de sal y una cucharita de postres de azúcar.

A continuación tiramos la harina dentro de la leche y vamos removiendo hasta que la masa quede despegada de las paredes de la cazuela. Tiramos un vaso de anís y lo mezclamos bien, tiene que quedar la masa igual que antes.

Una vez lo tengamos lo dejamos reposar unos 15 minutos.

Batimos un huevo y lo tiramos dentro de la mezcla, lo mezclamos bien hasta que quede otra vez la masa que se desprende. Como seguro la masa será muy consistente batiremos otro huevo y le pondremos la mitad, lo mezclamos bien, yo he puesto la otra mitad del huevo para que me quedase bien. Lo mezclamos bien hasta que la masa se desprenda, si vemos que cuando la cogemos con la espátula de silicona y cae suavemente es que ya está.

Cogeremos una manga pastelera y pondremos la mezcla.

En una cazuela alta pondremos bastante aceite de girasol. Cuando esté caliente nos mojaremos con agua fría la yema de los dedos, esto lo hacemos para que no se pege la masa al ponerlo en el aceite, cogeremos una cantidad pequeña (esto va a vuestro gusto) y con las puntas de los dedos lo hiremos incorporando al aceite. Vais a ver que dan la vuelta ellos mismos. Hacemos tantos como nos dé la manga pastelera.

Una vez estén los pondremos encima de un papel absorvente y finalmente los pasaremos por azúcar.

2 comentaris: