dimarts, 29 de març del 2016

LLET FREGIDA CARAMEL.LITZADA



Ingredients per 9 porcions:

600 ml de llet sencera
60 gr de maicena
120 gr de sucre
La pell de mitja llimona
La pell de mitja taronja
1 branca de canyella
2 ous
Farina
Oli de girasol
Sucre

Preparació:

Aquest postre com més el deixis reposar a la nevera millor, per tant si ho voleu fer un dia abans o dos us quedarà millor.

Posem en un bol la maicena, li afegim una mica de llet que ja tenim mesurada. Amb unes varilles ho anem removent fins que no quedi cap grumoll. Ho reservem.

Posem una cassola al foc i posem la resta de la llet amb la pela de la taronja i la de la llimona, el sucre i la branca de canyella. Escalfem la llet fins que bulli, just quan comença ho traiem del foc. Ho colem sobre la preparació que tenim al bol amb la maicena disolta amb una miqueta de llet. Amb les varilles removem sense parar fins que ho tinguem ben integrat tot.


Ho passem tot a la cassola. Posem el foc a mínim i sense parar de remoure anem a coure la barreja fins que quedi espesa. El foc no ha d'estar fort, es couria massa ràpid i  la llet fregida tindria molt de gust a farina cosa que vol dir que no s'ha cuït bé. 
Retirem del foc i omplim els motlles amb aquesta preparació.
Tapem el motlle amb paper film i el deixem a la nevera. Això ho fem perquè no se'ns faci una crosta.
Passats un o dos dies, ho traiem de la nevera. En un bol batem els ous i en un plat posem la farina. Traurem amb molt de compte les porcions de  llet, agafarem un bol i a sobre posarem una reixa de forn, allà anirem deixant les porcions que passarem primer per farina i després per l'ou. Ho anirem deixant a sobre la reixa. 
Posem a escalfar l'oli de girasol, quan estigui ben calent hi tirem les porcions, jo les vaig fer d'una en una ja que el cassó era petit però si és una mica gran podeu fer-ne dos o tres com a molt. Heu de deixar-ho uns 50 segons per banda.
Ho anirem retirant del foc amb dues forquilles i ho posarem en un plat.
A continuació amb un altre plat tirem el sucre i anirem passant les porcions pel sucre. Un cop ho tinguem, amb un bufador de cuina cremarem lleugerament el sucre i ja ho podem emplatar.

Font: Bavette

LECHE FRITA CARAMELIZADA
Ingredientes para 9 porciones:

600 ml de leche entera
60 gr de maicena
120 gr de azúcar
La mitad de la piel de un limón
La mitad de la piel de una naranja
1 rama de canela
2 huevos
Harina
Aceite de girasol
Azúcar

Preparación:

Este postre lo recomiendo que lo hagáis el día anterior o dos días antes ya que os quedará mejor.

Ponemos en un bol la maicena, le añadimos un poquito de la leche que ya tenemos medida. Con unas varillas lo vamos removiendo para que no quede ningún grumo. Lo reservamos.

Ponemos una cazo al fuego y añadimos el resto de la leche, la piel de naranja, la piel de limón, azúcar y la rama de canela. Calentamos la leche hasta que hierva, justo cuando empieze lo sacamos del fuego. Lo colamos encima del bol que tenemos la maicena disuelta con un poquito de leche. Con las varillas removemos sin parar hasta que quede todo bien integrado.

Lo ponemos todo en una cazo. Ponemos el fuego al mínimo y sin parar de remover vamos cociendo la leche hasta que quede espesa. El fuego no tiene que estar alto, ya que iría muy rápido cociéndose y la leche frita tendría sabor a harina, esto querría decir que no se ha cocinado bien.

Retiramos del fuego y llenamos los moldes con esta preparación.

Tapamos el molde con papel film y lo dejamos a la nevera. Esto lo hacemos para que no se nos haga una costra.
Pasados uno o dos días, lo sacamos de la nevera. En un bol batimos los huevos y en un plato ponemos la harina. Sacamos con mucho cuidado las porciones de leche, cogemos un bol y encima pondremos una reja de horno, allá iremos dejando las porciones que pasaremos primero por la harina y luego por el huevo. Lo iremos dejando en la reja.
Ponemos a calentar el aceite de girasol, cuando esté bien caliente tiramos las porciones, yo las hice en un cazo pequeño y iba tirando de uno en uno, pero si la tenéis más grande como máximo haría tres. Lo dejamos unos 50 segundos por banda.
Los iremos sacando del fuego con dos tenedores y los pondremos en un plato.

A continuación en otro plato tiramos el azúcar y iremos pasando las porciones por el azúcar. Una vez estén, con un soplete de cocina vamos quemando ligeramente el azúcar y ya lo podemos enplatar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada