dijous, 17 de març del 2016

TÀRTAR DE TONYINA


Ingredients per 2 persones:

2 talls de tonyina fresca
Mitja ceba tendra
3 cullerades de salsa de soja
1 cullerada de mostassa antigua
1 alvocat
Sal
Pebre
Suc de llimona
Sèsam
Oli

Preparació:

Primer de tot he hagut de posar la tonyina al congelador durant uns quants dies com a mínim.

Tallarem a quadradets petits la tonyina i la posarem en un bol. També tallarem molt petita la ceba i l'afegirem. Posarem 3 cullerades de salsa de soja, 1 cullerada de mostassa antigua, sal, pebre,una mica de suc de llimona i un raig d'oli d'oliva. Ho remenem bé perquè tot quedi impregnat. Ho taparem amb paper film i ho reservarem a la nevera durant unes dues hores.

Moments abans de servir-ho agafarem l'alvocat i el pelarem i el tallarem a quadrats petits, hi posarem  una mica de llimona perquè no s'oxidi, no gaire que no se'ns quedi aigualit. Hi tirem sal, pebre i oli i ho remenem.

Muntarem el plat, amb un aro posarem una capa d'alvocat i a continuació posem el tàrtar de tonyina. Finalment hi tirem unes llavors de sèsam.


TÁRTAR DE ATÚN



Ingredientes para 2 personas:

2 trozos de atún fresco
media cebolla
3 cucharadas de salsa de soja
1 cucharada de mostaza antigua
1 Aguacate
Sal
Pimienta
Zumo de limón
Sésamo
Aceite

Preparación:

Primero de todo el atún debe de haber sido congelado por el tema de los annisakis. Al menos un par de días. 
Cortaremos a dados pequeños el atún y lo pondremos en un bol. Cortaremos la cebolla bien pequeña y lo añadiremos. Pondremos 3 cucharadas de salsa de soja, 1 cucharada de mostaza antigua, sal, pimienta, un poco de zumo de limón y echamos un chorro de aceite, lo removemos bien para que quede todo bien impregnado. Lo taparemos con papel film y lo reservaremos en la nevera unas dos horas.

Momentos antes de servir el plato, cogemos el aguacate, lo pelamos y lo cortamos a cuadraditos, le pondremos un poco de zumo de limón para que no se oxide el aguacate, no mucho para que no nos quede aguado. Tiramos sal, pimienta y aceite y removemos.

Montaremos el plato, con un aro pondremos una capa de aguacate y a continuación pondremos el tártar de atún. Finalmente tiramos unas semillas de sésamo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada