dimarts, 31 de maig del 2016

GOULASH HÚNGAR




Ingredients per 4 persones:

1 quilo de carn de vedella especial per fer un estofat.
1 pebrot vermell
4 alls
3 pastanagues
2 cebes grans
1 porro
4 tomàquets
Comí en pols
Paprika o pimentó de la Vera
2 fulles de lloré
2 bitxos
Julivert
Caiena
Farina
Pebre negre
Sal
Oli d’oliva
1 ampolla  de ví negre
3 patates (opcional)

Preparació:

Si la carnissera no ens ha tallat la carn a daus ho fem nosaltres i si ja ho ha fet la sal-pebrem i l’enfarinem. Traiem la resta de farina i posem una cassola amb oli d’oliva i fregim la carn. Un cop estigui fregida la reservem en una plata.
Pelarem i picarem finament els alls, el porro i les cebes. Ho posarem amb el mateix oli que hem fregit la carn. Quan estigui ben dorat posarem el pimentó de la Vera, com que té un gust fumat li donarem un toc molt bó.  Ho anirem remenant que no se’ns cremi el pimentó.
A continuació pelem les pastanagues i rentem el pebrot vermell. Tallem les pastanagues a rodanxes ben petites i el pebrot a daus ben petits. Amb els tomàquets els tallarem per la meitat i els ratllarem. Ho afegirem tot a la cassola i ho barrejarem bé.

Piquem ben fí el julivert. Afegim una cullereta de comí en pols, el julivert i 2 bitxos per donar-li un toc picant a l’estofat. Si no us agrada que piqui gens ni mica no poseu els bitxos. Ho barrejarem.

A continuació afegirem la carn i un got de vi negre.

Afegim les fulles de lloré i rectifiquem de sal i pebre. Ho deixem reduir, entre uns 10-15 minuts.

Cubrim amb tota la resta del ví negre i ho tenim coent unes dues hores. S’ha d’anar removent ja que es pot enganxar.

Opcionalment he posat unes patates, així que quan falti uns 45 minuts per emplatar, pelarem una patata gran i la tallarem trenclant-la.

Passats aquests minuts ja podrem emplatar.


 GOULASH HÚNGARO


Ingredientes para 4 personas:

1 kilo de carne de ternera especial para hacerla estofada
1 pimiento rojo
4 ajos
3 zanahorias
2 cebollas grandes
1 puerro
4 tomates
Comino el polvo
Paprika o pimentón de la Vera
2 hojas de laurel
2 guindillas
Perejil
Cayena
Harina
Pimienta negra
Sal
Aceite de oliva
1 botella de vino negro.
3 patatas (opcional)

Preparación:

Si la carnizera no nos ha cortado la carne a dados lo hacemos nosotros mismos y si ya la tenemos a dados la sal-pimentamos y la enharinamos. Sacamos los restos de harina expulsando un poquito la carne y lo ponemos en una cazuela con aceite de oliva. Freímos la carne. Una vez esté hecha la reservamos.

Pelaremos y picaremos finamente los ajos, el puerro y las cebollas. Lo ponemos en el mismo aceite que hemos freído la carne. Cuando esté bien dorada pondremos la paprika pero si no encontramos ponemos pimentón de la Vera, como tiene un sabor ahumado le daremos un toque muy bueno. Vamos removiendo para que no se nos queme el pimentón.

A continuación pelamos las zanahorias y lavamos el pimiento rojo. Cortamos las zanahorias en pequeñas rodajas y el pimiento en dados pequeños. Con los tomates, los cortaremos por la mitad y los rallaremos. Lo añadimos todo a la cazuela y lo mezclaremos bien.

Picamos finamente el perejil. Añadimos una cucharadita de comino en polvo, el perejil y 2 guindillas para darle un toque picante al estofado, si no os gusta no lo pongáis. Lo mezclaremos.

A continuación añadiremos la carne y un vaso de vino negro.

Añadimos las hojas de laurel y rectificamos de sal y pimienta. Lo dejamos reducir entre unos 10-15 minutos.

Cubrimos con el resto del vino negro y lo tenemos cociendo unas dos horas. Tenemos que ir removiendo ya que se puede pegar.

Opcionalmente he puesto unas patatas, así que cuando falten unos 45 minutos y dependiendo del tipo de patata la cortaremos rompiéndola.

Pasados estos minutos o cuando veamos que la patata ya está cocida, pinchándola, podremos emplatar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada