dimarts, 9 de febrer del 2016

BRANDADA DE LLUÇ AMB ESCUMA DE PEBROTS GROCS


Ingredients per 10 gotets:

200 gr de lluç
200 ml d'oli
150 ml de nata líquida
1 pebrot groc
1 gra d'all
Sal
Pebre negre
Nou moscada

Preparació:

Primer de tot posarem a infusionar oli amb un gra d'all, així que ho posarem en una cassola l'oli i un gra d'all amb la seva pell. Ho mantindrem a foc suau durant uns 20 minuts perquè l'all desprengui tot el gust.
En una olla a foc suau posem força aigua i una miqueta de sal. Posem a coure el lluç durant 10-12 minuts. Un cop estigui, el traiem, retirem la pell i les espines i l'esmicolem.
Triturarem el lluç amb un rajolí de nata líquida i anirem incorporant l'oli com si estiguéssim fent una maionesa, a poc a poc mentres el passem pel túrmix. Rectificarem de sal, pebre i nou moscada. Ho repartirem en els gotets i ho deixarem a la nevera.
Per fer l'escuma de pebrots grocs, escalivarem el pebrot groc i el pelarem, retirem les llavors. Aconsello fer aquest pas el día anterior ja que és millor. Un cop el tinguem net, el triturarem amb una mica de nata líquida, fins que obtinguem un puré ben fi. Ho tamisem passant-lo per un colador xinès petit, així obtindrem una crema ben fina. Afegim la nata restant i rectificarem de sal si cal. Omplirem el sifó. El carreguem amb un cartutx de gas i ho deixarem reposar a la nevera en posició horitzontal durant dues hores.
Traurem els gots de la nevera i el sifó una estona abans de consumir-lo. Incorporarem l'escuma.

Font: Les receptes de Sant Hilari

BRANDADA DE MERLUZA CON ESPUMA DE PIMIENTOS AMARILLOS



FF

Ingredientes para 10 personas:

200 gr de merluza
200 ml de aceite de oliva
150 ml de nata líquida
1 pimiento amarillo
1 ajo
Sal
Pimienta negra
Nuez moscada

Preparación:

Primero de todo pondremos a infusionar el aceite con un grano de ajo, así que pondremos en un cazo el aceite y el ajo con su piel. Mantendremos el fuego suave durante unos 20 minutos para que el ajo desprenda todo el sabor.
En una olla a fuego suave ponemos bastante agua y un poquito de sal. Ponemos a cocer la merluza durante 10-12 minutos. Una vez esté, la sacamos, retiramos la piel y las espinas y la desmenuzamos.
Trituramos la merluza con un chorrito de nata líquida y iremos incorporando el aceite como si estuviéramos haciendo una mayonesa, poco a poco mientras pasamos el túrmix. Rectificamos de sal, pimienta y nuez moscada. Lo repartiremos en los vasitos y los dejaremos en la nevera.
Para hacer la espuma de pimientos amarillos, asaremos el pimiento amarillo y lo pelaremos, retiraremos las semillas. Aconsejo hacer este paso el día anterior ya que es mejor. Una vez lo tengamos limpio, trituramos con un poquito de nata líquida hasta obtener un puré bien fino. Lo tamizamos pasándolo por un colador chino pequeño, así obtendremos una crema bien fina. Añadimos la nata restante y rectificamos de sal si hace falta. Llenaremos el sifón. Lo cargamos con un cartucho de gas y lo dejamos reposar a la nevera en posición horizontal durante dos horas.
Sacaremos los vasitos y el sifón de la nevera un rato antes de consumirlo. Incorporaremos la espuma.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada