divendres, 19 de febrer del 2016

RISOTTO AL VI NEGRE


Ingredients per a 4 persones:

250 gr d'arròs per risotto (arbori)
20 escalunyes
0.75 l. de ví negre
1.25 l de vi d'oporto
4 cullerades d'oli d'oliva
2 cullerades de Pedro Ximénez
1 cullareta de sucre
Sal
Pebre negre molguda
Pebre vermell picant (opcional)
1.2 l de caldo de carn
3 fulles de lloré
30 gr de mantega
50 gr de formatge parmesà ratllat
4 fulles d'escarola

Preparació:

Pelem les escalunyes. Dos de les escalunyes les tallem a daus petits i la resta per la meitat. Escalfem el vi negre, 0.75 l d'Oporto i el Pedro Ximenez  i ho reduïm a 160 ml.
Calentem en una olla l'oli i posem les escalunyes que hem tallat per la meitat fins que es dorin, les que hem tallat a daus les reservem. Tirem una cullereta de sucre i salpebrem amb el pebre negre i una mica de  pebre vermell picant. Quan el sucre es caramel.litzi , ho reguem a poc a poc amb la resta d'Oporto que ens ha quedat i ho deixem coure fins que les escalunyes s'estovin i el ví tingui una consistència de xarop.
Escalfem per una altre banda el caldo. Posem en una olla una mica d'oli d'oliva i sofregim els daus de les  escalunyes que teniem reservades fins que quedin transparentes. Fem el mateix amb l'arroç i les fulles de lloré. Tirarem el caldo necessari perquè l'arroç quedi cobert. Cuinarem a foc lent, remenant de tant en tant i posant el caldo a poc a poc.
Quan estigui llest el caldo, hi tirarem la resta de mantega, les escalunyes a l'oporto, la reducció del ví i el parmesà.
Salpebrar el rissotto i ja ho podem emplatar.
Picarem les fulles d'escarola ben petites i ho posarem per sobre.

RISOTTO AL VINO TINTO


Ingredientes para 4 personas:

250 gr de arroz para risoto (arborio)
20 chalotas
0.75 l. de vino negro
1.25 l de vino de oporto
2 cucharadas de Pedro Ximenez
4 cucharadas de aceite de oliva
1 cucharada de azúcar
Sal
Pimienta negra molida
Pimentón picante (opcional)

1.2 l de caldo de ave
3 hojas de laurel
30 gr de mantequilla
50 gr de queso parmesano rallado

Preparación:

Pelamos las chalotas. Dos de las chalotas las cortamos a dados pequeños y el resto por la mitad. Calentamos el vino negro, 0.75 l de Oporto y el Pedro Ximenez y lo reducimos a 160 ml.
Calentamos en una olla aceite y ponemos las chalotas que hemos cortado por la mitad para que se doren, las que hemos cortado a dados las reservamos. Tiramos una cucharadita de azúcar y salpimentamos con la pimienta negra y un poquito de pimentón picante. Cuando el azúcar se caramelize, lo regamos poquito a poco con el resto de Oporto que nos ha quedado y lo dejamos cocer hasta que las chalotas se ablanden y el vino tenga una consisténcia de sirope.
Calentamos por otro lado el caldo. Ponemos en una olla un poco de aceite de oliva y sofreímos los dados de las chalotas que teníamos reservadas hasta que queden transparentes. Hacemos lo mismo con el arroz y las hojas de laurel. Tiramos el caldo necesario para que el arroz quede cubierto. Cocinaremos a fuego lento, removiendo de cuando en cuando y echando poco a poco el caldo.
Cuando esté listo el caldo, tiraremos el resto de la mantequilla, las chalotas al Oporto, la reducción del vino y el queso parmesano rallado.
Salpimentamos el rissoto y ya lo podemos emplatar.
Picaremos las hojas de escarola bien pequeñas y las pondremos encima.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada