dimarts, 23 de febrer del 2016

BROQUETA DE RAP AMB SALSA DE XATÓ


Ingredients per uns 10 gotets:

1 cua de rap
Farina
Ou
Sal

Pel xató:

1/2 Kg de tomàquets madurs
2 nyores
100 gr ametlles torrades i pelades
3 grans d'all
1/4 l d'oli d'oliva
Sal
Vinagre

Preparació:

Primer de tot farem la salsa de xató; escaldarem les nyores, una bona estona, jo les obro una mica perquè l'aigua calenta s'impregni en les carns de les nyores. Un cop veiem que estiguin, les traiem del foc. Traurem la carn de les nyores amb un ganivet rascant-ho  i les reservem.

Escalivarem els tomàquets i els 4 grans d'alls. Ho posarem al forn a uns 180º. Un cop veiem que estan fets, ho pelem i ho triturem tot juntament amb la carn de les nyores, un gra d'all cru, un rajolí de vinagre i una miqueta de sal, primerament amb l'oli  i després amb les ametlles torrades continuem triturant fins que ens quedi la salsa desitjada. Rectificarem de sal.

Agafarem la cua de rap, la salarem i farem uns daus d'uns 3-4 cm.

Passarem el rap per l'ou i la farina. Arrebossem el rap i els fregim amb oli ben calent. Ho deixem sobre un paper de cuina perquè absorveixi l'oli i ho reservem.

Omplirem els gotets amb la salsa de xató, enfilarem un dau o dos si son molt petits de rap en una broqueta i ho col.locarem dins del gotet.


Font: Les receptes de Sant Hilari


BROCHETA DE RAPE CON SALSA DE XATÓ


Ingredientes para unos 10 vasitos:

1 cola de rape
1 huevo
Sal
Harina

Para el xató:

1/2 Kg de tomates maduros
2 ñoras
100 gr de almendras tostadas y peladas
3 dientes de ajo
1/4 l de aceite 
Sal
Vinagre

Preparación:

Primero de todo haremos la salsa de xató; escaldaremos las ñoras un buen rato, yo las abro un poquito para que el agua caliente entre en la carne de las ñoras. Una vez vemos que ya están hechas, las sacamos del fuego. Rascamos la carne con un cuchillo y lo reservamos.

Asaremos los tomates y los 4 dientes de ajo. Lo pondremos al horno unos 180º. Una vez veamos que ya están, lo pelamos y lo trituramos junto con la carne de las ñoras, un diente de ajo crudo, un poquito de vinagre y un poquito de sal, primero con el aceite y luego incorporamos las almendras tostadas y continuaremos triturando hasta que nos quede la salsa que deseamos. Rectificamos de sal.

Cogeremos la cola de rape, la salaremos y haremos unos dados de unos 3-4 cm.

Pasaremos el rape por huevo y harina. Rebozaremos el rape y lo freiremos con aceite bien caliente. 

Lo dejaremos sobre un papel de cocina para que absorba el aceite y lo reservamos.

Llenaremos los vasitos con la salsa de xató, pondremos un dado o dos si son muy pequeños de rape en una brocheta y la colocaremos dentro del vasito


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada